Stad. Och land.

Båda ryms i Söderhamns nya platsvarumärke. Den anrika staden såklart, som fyller 400 år i år. Men också skärgården, hälsingegårdarna och fiskelägena, där så mycket av kraften och så många av eldsjälarna finns. Det var med dem i åtanke som vi utvecklade Söderhamns nya platsvarumärke och kommunikationskoncept. I sin grundform anger det longitud och latitud för staden. Men alla kan göra om det till sitt, med sin egen position, i den egna marknadsföringen. På så sätt får alla plats i Söderhamn. Samtidigt som alla bidrar till en ny färgstarkare bild av en stolt stad och en blomstrande landsbygd.

Blåa toner

Pantone 7461C
CMYK 90.40.8.0
RGB 0.123.184
Hex #007BB8

Röda toner

Pantone 7621C
CMYK 0.98.95.28
RGB 171.35.40
Hex #ab2328

Gröna toner

Pantone 368C
CMYK 60.0.100.0
RGB 120.190.32
Hex #78be20

Roboto – Thin

Roboto – Light

Roboto – Regular

Roboto – Medium

Roboto – Bold

Roboto – Black

Roboto – Thin Italic

Roboto – Light Italic

Roboto – Regular Italic

Roboto – Medium Italic

Roboto – Bold Italic

Roboto – Black Italic