Stad. Och land.
Båda ryms i Söderhamns nya platsvarumärke. Den anrika staden såklart, som fyller 400 år i år. Men också skärgården, hälsingegårdarna och fiskelägena, där så mycket av kraften och så många av eldsjälarna finns. Det var med dem i åtanke som vi utvecklade Söderhamns nya platsvarumärke och kommunikationskoncept. I sin grundform anger det longitud och latitud för staden. Men alla kan göra om det till sitt, med sin egen position, i den egna marknadsföringen. På så sätt får alla plats i Söderhamn. Samtidigt som alla bidrar till en ny färgstarkare bild av en stolt stad och en blomstrande landsbygd.
Blåa toner
Pantone 7461C
CMYK 90.40.8.0
RGB 0.123.184
Hex #007BB8
Röda toner
Pantone 7621C
CMYK 0.98.95.28
RGB 171.35.40
Hex #ab2328
Gröna toner
Pantone 368C
CMYK 60.0.100.0
RGB 120.190.32
Hex #78be20
Roboto – Thin
Roboto – Light
Roboto – Regular
Roboto – Medium
Roboto – Bold
Roboto – Black
Roboto – Thin Italic
Roboto – Light Italic
Roboto – Regular Italic
Roboto – Medium Italic
Roboto – Bold Italic
Roboto – Black Italic